Keyifli Hayatın Dergisi

Yarım asırlık tecrübe pasta tasarımıyla buluştu-Fobutikpasta

SHARE
, / 464 0
   

Ankara’nın yiyecek-içececek denilince akla ilk gelen markalarından Fırıncı Orhan’ın Yönetim Kurulu Üyesi ve Butik Pasta Şefi Merve Ayhan ile Çukurambar’daki şubelerinde bir araya geldik.

Butik pastacılık konusunda sorular yönelttiğimiz Ayhan, Fırıncı Orhan’ın tarihini ve her geçen gün daha çok sevilen ve yükselen bir marka olmasının nedenlerini bizimle paylaştı.

Fırıncı Orhan Yönetim Kurulu Üyesi ve Fırıncı Orhan bünyesinde bulunan Fobutikpasta markasının koordinatörü Merve Ayhan, pastacılık alanındaki tecrübelerini ve tavsiyelerini bizimle paylaştı. Yarım asırlık geçmişe sahip markanın tarihini gururla anlatan Ayhan, Ankaralıların Fırıncı Orhan’ı neden tercih ettiklerini verdiği cevaplarla açıklığa kavuşturdu.

Fırıncı Orhan markasının tarihini sizden dinleyebilir miyiz?
1958 yılında Ankara Çukurambar’da dedemizin ekmek üretimi için kurduğu Fırıncı Orhan yıllar geçtikçe artan tecrübesiyle bugün sektörünün en değerli markaları arasında yer alıyor. Yılların verdiği tecrübeyi, kaliteden ödün vermeden, hijyen kurallarına en üst düzeyde dikkat ederek değerli müşterilerimize sunuyoruz. Ayrıca sürekli kendimizi ve ürünlerimizi yenileyerek hizmet vermemiz, sektörde yarım asırlık bir marka olmamızın yolunu açtı.

Kendinizden ve kariyer planlamanızdan bahserder misiniz?
2008 yılında ODTÜ Koleji’nde mezun olduktan sonra Ankara Üniversitesi Ziraat Mühendisliği bölümünde eğitimimi tamamladım. Eğitimim süresince de şirketimizin çesitli alanlarında görev aldım. Şuan Fırıncı Orhan’ın finans bölümünden sorumluyum, aynı zamanda da Fobutikpasta markamızın koordinatörlüğünü yapmaktayım. Her iki iş kolu birbirinden çok farklı , finans oldukça yoğun geçiyor. Bir şirketin en önemli alanlarından birinin sorumluluğu sizde tahmin edersiniz ki oldukça stresli ama tam tersine pastacılık oldukça keyifli. Zaten benim için pastacılık, günün yorgunluğunu atabilmek için imalat atölyelerimize ziyaterlerle başladı ve sonrasında boş zamanlarımda hobi olarak kurabiyeler , pastalar süslemeye başladım. Fakat bu uğras zamanla benim icin ayrı bir işe dönüştü. Sonrasında da ailemin de desteğiyle Fobutık markasının temelleri atılmış oldu. 2014 yılıyla beraber Fırıncı Orhan gelenekselliğini çagın değisim ve ihtıyaçlarını karşılayacak konsept pastacılık anlayışıyla butik, ev yapımı kalitesinde ürünlerimzi müsterilerimize sunmaya başladık. Hedefimiz 3. nesil olarak devraldığımız Fırıncı Orhan markasını büyüklerimizden öğrendigimiz iş ahlakı ve kalitesiyle bir sonraki nesillere aktarabilmek.

   

Fırıncı Orhan’ın Ankara’da hızla ünlenen ve sevilen bir marka haline gelmesinin sebepleri neler? Markanın kurumsal kimliğini nasıl tanımlıyorsunuz?
Bir kere Fırıncı Orhan bir Ankara markası yani içimizden biri. Yıllar önce dedemizin Çukurambar Mahallesi’nin fırını olarak çıktığı yolda bizlerde tüm Ankaralılara o mahallenin fırın sıcaklığı ile müşterimizle ilgileniyoruz. Yıllardır değişmeyen meşhur lezzetlerimize kendimizi hergün yenileyerek daha güzellerini ekliyor ve Ankarılıların damak tadını çok iyi biliyoruz.
Markamiz Ankara da yiyecek içecek denilince akla gelen ilk markalardandır. Cünkü Ankara’nın ilk marka firin&cafe zinciri olmasının yanı sıra yine Ankara nin ilk konsept yiyecek içecek merkezi Firinci Orhan Gurme Cukurambar lokasyonumuzun katkıları ile gurme market ve restoranlarımızla da öne çıkıyoruz.

Fırıncı Orhan’ın Butik Pasta bölümü ne gibi hizmet veriyorsunuz?
Fobutıkpasta olarak doğumgünü , düğün, nişan, sevgiler günü, anneler günü, mezunıyet, babyshower gibi önemlı günler icin kisiye özel tasarım pastalar, kurabıyeler, makaron, kapkek gibi butik ürünler yapıyoruz. Ayrıca bu yıl hayata gecirmeyi planladığımız workshop ve kurs programlarımız var. Atölyemizde müşterilerimize, bir yandan pasta yapmayı , kurabiye süslemeyi, cikolata yapmayı öğrentirken bir yandan da eğlenceli saatler geçirebileceği bir aktivite imkanı sunacağız.
Pasta tasarımlarını siz mi yapıyorsunuz, nasıl bir ekibiniz var ?
Pasta tasarımları musterıierimizin talepleri doğrultusunda tasarlanıyor, karşılıklı fikir alışverışleriyle son halini alıp hayata geçiriliyor. Pasta imalat ekibimiz de şuan 30 kişi var, pastalarımızın içeriği tamamlandıktan sonra devreye tasarım ekibimiz giriyor ve sonunda bu görduğünüz güzel, keyifli pastalar ortaya çıkıyor.

Pasta tasarımı konusunda özel bir eğitim aldınız mı?
Evet, butik pasta üzerine gerek yurtiçi gerekse yurtdışı bircok eğitim ve workshoplara katıldım. Bu sektör sürekli takip , değişim ve gelişim gerektiren bir sektör, haliyle biz de eğitim, öğretim hiçbir zaman duraksamıyor, işimin en keyifli kısmı burada devreye giriyor ve birçok ülke, farklı kültürlerin tat ve lezzetlerini sunma imkanı buluyor, sonrasında bilgi ve tecrübelerimizi işime entegre edebiliyorum.

İlgili Haberler

YORUM YAPIN

Your email address will not be published.

PASSWORD RESET

LOG IN